2015年7月7日星期二

The Complete Local Mobile Phone Brands Lists In India

1. Micromax Informatics Limited is one of the leading consumer electronics company in 
India and the 10th largest mobile phone player in the world. Over the past decade, 
Micromax has pioneered the democratization of technology in India by offering affordable 
innovations through their product offerings and removing barriers for large scale adoption 
of advanced technologies. Micromax is currently the 2nd largest smartphone company in 
India. Micromax is a brand which is close to the heart of the youth and celebrates the 
vibrancies of life and empowerment.
2.Karbonn is an industry-leader in bringing cutting-edge mobile technologies to India. The #3 smartphone brand in the country, Karbonn 
aims to 'Massify Technology' with its portfolio of innovative user centric 'Smart' Devices 
designed to complement every activity in life. 

3.XOLO is a premium smart devices brand, which since its inception in early 2012 has 
launched a successful range of technologically superior products in India. Providing 
superior product experience is at the core of XOLO's proposition and each product is 
developed with an intent to deliver an experience of plus one. XOLO has been at the 
forefront of mobile technology since its inception, and has joined hands with various 
industry leaders like Intel, NVIDIA, AMD and Qualcomm amongst others, in order to 
provide differentiated technology to the new age, discerning consumers.The brand has 
many first to its credits, that includes tying up with Intel to launch the world's first Intel 
processor powered smart phone, the first brand to launch NVIDIA TEGRA 4 powered 
tablet in India, first regional market
4.At the brink of the digital revolution, Spice Mobility Ltd (Formerly S Mobility Limited ) 
is a multi-faceted group prepared to embrace the change with imaginative products and innovative 
technology. An integral part of the Spice Group, S pice Mobility Ltd. began its journey in 
the Communication & Entertainment sector by introducing new age mobile phones in the 
Indian market.
5.Intex Technologies (India) ltd., incepted in the year 1996 is a major player in India in 
mobile handset, consumer durables and IT accessories. A pioneer in technology, Intex 
has a PAN-India presence through its wide network comprising 29 stock and sales offices and over 
1100+ service touch points.With years of innovation and invaluable asset of more than 
6000+ employees, Intex Technologies has established itself as a trusted name in the 
industry today. The company's flagship brand 'INTEX' covers 3 business segments 
which are mobile handsets, consumer durables and IT accessories. The Brand exhibits 
an exhaustive portfolio of more than 15 product categories ranging from mobile handsets, 
multimedia speakers, LED TVs, washing machines to name a few.
6.iBall, which started off with just one product category - the mouse, is present now in 
over 27 product categories. iBall today is considered as one of the most innovative and 
fastest growing brands in most of its product categories. From a single category to such 
an impressive portfolio is a compliment to the efforts of the entire iBall team and 
remarkable support from its customers. In the year 2010, iBall ventured into Mobile 
Phone business with a wide assortment of cellular phones. Embracing every noted 
feature of the present times backed with prompt service and care, the versatile range 
is aesthetically designed to endow you at every stage of life. Over 60% of the 
population currently owns mobile handsets and the penetration of mobile phones to 
even villages creates an opportunity for iBall to fulfill its dream statement... "To touch 
every individual through its presence in every home and office".
7.A dream seen years ago, gripped with great effort and nurtured with innovative ideas 
is today a reality in the form of a billion dollar global conglomerate – Videocon. Today that name commands the trust of its associates, clients and customers 
and delights them with its innovative products. Since its conception, Videocon has been 
writing new success stories thanks to many wise minds and expert hands behind it, and 
its mission to be seen as the pioneer in creating innovations and elevating lives. This has 
resulted in it becoming India’s largest Consumer Durables Company, with its presence 
across categories such as TVs, washing machines, AC’s, refrigerators, microwave ovens 
and other home appliances. With 3 global R&D centers, 7 manufacturing units and a 
proficient force of over 25,000 employees including over 7,000 outside India, Videocon 
has been introducing technologies and products that are simply unimaginable and 
unthinkable.
8.Lava International Ltd., established in 2009, is one of the fastest growing mobile 
handset companies in India. It has demonstrated quick and robust expansion since 
inception, showing profitability and growing sales since the first year of operations. Lava 
and Xolo are two brands that operate under the parent company. With “Create Possibilities” as its guiding principle, Lava has embarked on an ambitious journey of becoming the 1st 
global consumer brand from India by empowering every human with quality innovative 
products.
9. Compared with other manufacturers, the Hyderabad based Indian Phone 
manufacturing company Celkon has stepped into the Indian mobile phone markets. It 
can be said that the company products are presently assembled in Taiwan and China, 
and they are planning to build their own manufacturing center in Andhra. Celkon is the 
pioneer in mobile phone solution and provide products for the global market.
10.Founded in the year 2009, Zen Mobile are the pioneers in bringing the affordable 
mobile handsets to the Indian shores equipped with the advanced technology. Zen Mobile 
is a brand of Teleecare Group which has expertise in managing and distributing the best 
mobile brands in India for over 15 years now. In a short span of 3 years, we have attained 
and build a distinct identity among the consumers and we are the only brand in the 
handset industry to have shown a rapid growth of 100 percent year on year.
11.Established in 2006, MVL Limited is a rapidly growing, diversified real 
estate company, listed on NSE & BSE of India, operating in residential, 
commercial, township and retail sectors. 
12.Onida has been an enduring brand in the Indian Consumer Durable space, and has 
won the trust of millions of consumers with its high quality products. Being an Indian 
company, the company understands the unique requirements of the Indian consumer
 – more than any other company does. This has found expression in so many of the 
innovative products that have been launched over the years. This understanding of 
the consumer is one of the core strengths of the company that has enabled it to compete 
in the market.
13.With a move as bold as establishing one's own brand in a market of key players, 
Colors mobile amongst many virtues is a pioneer. With perseverance and instrumental 
innovations, Colors mobile has this date established itself as Nepal’s leading mobile 
brand – a brand so pervasive that one cannot miss it. Creators of methodology, carvings 
of design, pioneers of innovation, pinnacle of panache, sleek to bold – Colors Mobile caters to all demographics. With features as competitive as the leading 
mobile brands of the world, we give our customers a competitive edge via affordability. 
From user experiences ranging from cutting high end technology to basic requirements 
(2G, 3G, and 4G), Colors mobile brings alive the latest trend in the industry.

14.Reliance Group's flagship company, Reliance Communications is India's foremost 
and truly integrated telecommunications service provider. The Company has a customer 
base of above 118 million including over 2.6 million individual overseas retail customers. 
Reliance Communications corporate clientele includes over 39,000 Indian and 
multinational corporations including small and medium enterprises and over 290 global, 
regional and domestic carriers. Reliance Communications has established a pan-India, next generation, integrated (wireless and wireline), convergent (voice, data and 
video) digital network that is capable of supporting best-of-class services spanning the entire communications value chain, covering over 21,000 
cities and towns and over 400,000 villages. Reliance Communications owns and operates 
the world's largest next generation IP enabled connectivity infrastructure, comprising 
over 280,000 kilometers of fibre optic cable systems in India, USA, Europe, Middle East 
and the Asia Pacific region.
15.Fastrack Communications Pvt. Ltd. is a professionally managed organization with its 
corporate headquarters in Noida and a network of regional offices across the country. 
The company was established in June 2008 and has fast grown into a reputed handset 
player in the market with its brand - Lemon Mobiles. FCPL's handset portfolio includes 
an exciting range of products starting from a basic handset to high end models with top 
end features at affordable price points. The company believes in providing innovative 
products to its customers at affordable and smart value for money prices.

没有评论:

发表评论