2015年6月18日星期四

China Tablet Manufacturers Exploit Educational Market

Currently, the whole production of tablet industry is quite big but with low profit. However, 
the tablet manufacturers do not grab the largest market-
educational tablet PC. Depending on small and light character, tablet will take place of 
traditional e-
schoolbag. At the same time, its cheap price also can make it better development in 
educational field. The sales price of educational tablet is about 100 dollars average. With 
reducing the size and processor cost, tablet with much lower price will be in the market.

Except the price, tablet manufacturers provide software and hardware integration and 
interactive teaching software, off-
line function are their selling points. At the same time, manufacturers try to improve the 
battery life and charge device. Continuous use for 10 hours is the basic requirement and 
7-10 inch tablet are the mainstream products. Android system will be the mainstream 
tablet OS in educational market. The latest report published by J. Gold Associates shows 
that Android tablet will surpass ipad series and take 50% market share. As the 
representative of educational tablet, Intel stresses tablet unique advantage in educational 
field, combines tablet and teaching together and succeed to be the biggest supplier. 
Some tablet manufacturers try to follow Intel mode and march into educational market.
Compared with zero profit in the recreational tablet, educational tablet is doubtless to be

a blue sea for tablet manufacturers. With the quad core tablet release, high speed and

big storage will be the main characters of tablet. High quality content will make 

manufacturers competitive in the market.

没有评论:

发表评论